معرفی انیمیشن | محمد(ص)، پیامبر خاتم
  • کد مطالب: ۱۴۹۸۵۲
  • /
  • ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۳

معرفی انیمیشن | محمد(ص)، پیامبر خاتم

انیمیشن «محمد(ص)، پیامبر خاتم» یک کارتون جذاب و آموزشی برای کودکان و بزرگ‌سالان است که بخشی از زندگی پیامبر(ص) را از زمان بعثت به تصویر می‌کشد.

سعید جلائیان - انیمیشن «محمد(ص)، پیامبر خاتم» یک کارتون جذاب و آموزشی برای کودکان و بزرگ‌سالان است که بخشی از زندگی پیامبر(ص) را از زمان بعثت به تصویر می‌کشد.

خط داستانی و روایت زندگی شخصیت‌های این کارتون برگرفته از تاریخ صدر اسلام، احادیث و آیات قرآن است که به تأیید انجمن اعلای شیعیان لبنان و دانشگاه الازهر مصر نیز رسیده است.

با وجود این، کارگردان در کنار شخصیت‌های تاریخی خود، تعدادی شخصیت داستانی نیز افزوده است تا انیمیشن جذاب‌تر شود. این اثر دیدنی با قرار دادن یک کودک بر سر دوراهی کمک به یک نیازمند یا رفتن به بازار و خرید برای خود آغاز می‌شود.

گویا عوامل ساخت در قالب آن قصد دارند اهمیت کمک و قرض دادن به نیازمندان در اسلام را به کودکان آموزش دهند و به بزرگ‌سالان خاطرنشان کنند.

در ادامه‌ی این کارتون دیدنی، بخشی از وضعیت آن روزهای جامعه‌ی مکه به‌ویژه جاهلیت، ظلم و ستم به مظلومان را می‌بینیم و با شخصیت‌های مثبت و منفی اثرگذار در زندگی حضرت محمد(ص) آشنا می‌شویم.

بخش جذاب و دیدنی این کارتون که آخرین روش‌های انیمیشن‌سازی در ساخت آن به کار گرفته شده است در غار حرا رخ می‌دهد، نخستین باری که جبرائیل بر آخرین فرستاده‌ی خدا نازل می‌شود و پیامبر(ص) از آن لحظه به بعد با دعوت دیگران به اسلام زندگی بشر را متحول می‌کند.

تهیه‌کنندگان این کارتون تلاش کرده‌اند با به‌کارگیری یک گروه کارگردانی حرفه‌ای و برجسته در هالیوود، استفاده از ترفندهای سینمایی و موسیقی متن جذاب، داستان پرفراز و نشیب زندگی پیامبر(ص) را به تصویر بکشند.

 

محمد(ص)، پیامبر خاتم

سال ساخت:
۲۰۰۴

کارگردان:
ریچارد ریچ

نویسنده:
برایان نیسن

تولیدکننده:
شرکت فیلم‌سازی ریچ کرست

کشور:
آمریکا

زمان:
۹۰ دقیقه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.